#hypocrisy

hypocrisyΕδώ και λίγες μέρες γίνεται ντόρος για την διαφήμιση γνωστής τράπεζας που με υπερηφάνεια διακηρύττει  ότι για κάθε αναδημοσίευση της διαφήμισης της για τον μαραθώνιο στην οποία είναι χορηγός, θα δωρίσει ένα ποσό υπέρ φιλανθρωπίας. Όπως έγινε γνωστό, στα ψιλά γράμματα των όρων χρήσης διαπιστώνει κανείς ότι εναπόκειται καθαρά στην διακριτική ευχέρεια της τραπέζης για το τελικό ποσό που θα δοθεί (ανεξαρτήτως από τον αριθμό των shares). Έκτοτε έγινε ένας χαμός στα social media για τον “μπαμπέσικο” τρόπο με τον οποίο η φιλανθρωπική διάθεση των χρηστών είχε εκμεταλλευθεί. Ως εκ τούτου εγείρεται το εξής ερώτημα: Πόσο υποκρισία μπορεί να κρύβει η φιλανθρωπία στα social media;;

Όσοι χρησιμοποιούν το facebook σίγουρα έχουν έρθει αντιμέτωποι ουκ ολίγες φορές με μια κοινοποίηση με την μορφή φιλανθρωπίας γιατί όπως γίνεται γνωστό κάθε share είναι 1€ ή 1 πακέτο μακαρόνια ή δεν ξέρω τι στα παιδάκια, στους άστεγους και φυσικά στους πρόσφυγες που είναι και το hot topic των ημερών. Φυσικά οι κοινοποιήσεις είναι αναρίθμητες και πολλές φορές συνοδεύονται με σχόλια που σκοπό έχουν να ευαισθητοποιήσουν τον χρήστη προκειμένου να τις διαμοιραστεί. Το αστείο στην όλη υπόθεση είναι ότι όσες φορές και να έγιναν αυτές οι “δράσεις” , ποτέ δεν πήρε το μάτι μου κάτι έστω σαν είδηση ότι χρήματα ή βοήθεια δόθηκε. Αξιοσημείωτο είναι ότι στιγμιαία οι χρήστες νιώθουν ότι όντως κάνανε την διαφορά ενώ οι περισσότεροι από εμάς στην πραγματική μας ζωή θα προσπεράσουμε τον άστεγο, θα αγνοήσουμε τον άπορο (που κάλλιστα μπορούμε να του αγοράσουμε μια τυρόπιτα) και φυσικά θα δούμε με μισό μάτι τον μαύρο ή πρόσφυγα που μας χαλάει την αισθητική του λούμπεν ευρωπαϊσμού μας. Πιο υποκριτής πεθαίνεις.

Εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς : “Ωραία τα λες αλλά και εσύ μεγάλε πίσω από ένα πληκτρολόγιο μας το παίζεις κριτής των πάντων. Εσύ τι κάνεις για αυτά που κράζεις;;” . Απαντώ : Η φιλανθρωπία έχει θέση στο διαδίκτυο αλλά η μορφή της είναι διαφορετική από τις δράσεις που κατεξοχήν τοποθετούνται στην “πραγματική ζωή” . Παράδειγμα αν θέλουμε να δώσουμε ρούχα ή φάρμακα ξέρουμε πολύ καλά που θα πάμε ή θα ξέρουμε κάποιον που ξέρει. Αν όντως κοπτόμαστε για τους άπορους θα κουνήσουμε τον κώλο μας να βοηθήσουμε σε κανένα συσσίτιο (και πάλι όποιος θέλει μπορεί) . Αυτές οι δράσεις ΔΕΝ μπορούν να αντικατασταθούν με likes και shares , τόσο απλά. Αν όμως κάποιος θέλει να

Donate
Αν κάποιος θέλει να βοηθήσει μπορεί να κάνει μια δωρεά μέσω διαδικτύου σε ΜΚΟ με αποδεδειγμένη δράση

βοηθήσει αλλά δεν δύναται για τους όποιους λόγους μπορεί να κάνει μια δωρεά μέσω διαδικτύου σε ΜΚΟ με αποδεδειγμένη δράση (όπως η Wikipedia) και να είναι σίγουρος ότι τα € του δεν θα πάνε χαμένα. Αν όμως η φιλανθρωπία ή η βοήθεια προς τον συνάνθρωπο γίνεται το μέσο ανάδειξης της δήθεν γαματοσύνης μας τότε πέρα από την υποκρισία έχουμε τον εγωισμό και την ματαιοδοξία όπως και την αδυναμία να ενδιαφερθούμε για κάτι άλλο πέρα από τον εαυτό μας.

Ας κάνουμε το πρώτο (δύσκολο) βήμα χωρίς hashtags,shares,likes και είναι σίγουρο ότι η ικανοποίηση που θα πάρουμε θα είναι πραγματική και όχι ένας αριθμός των παραπάνω, κρυμμένοι πίσω από μια οθόνη που ύστερα από 5 sec θα επιστρέψουμε να περάσουμε την πίστα στο Candy Crash.

Όποιος δεν κάνει τίποτε για τους άλλους, δεν κάνει τίποτε για τον εαυτό του. Johan Wolfgang Goethe

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s