Δώρισε ένα βιβλίο… μπορεί και να το διαβάσουν

book-1667828_1280

Μπήκαμε για τα καλά στο πνεύμα των γιορτινών ημερών. Όλα παντού στολισμένα, χριστουγεννιάτικα τραγούδια αντηχούν στους πολυσύχναστους δρόμους της πρωτεύουσας, κόσμος βολτάρει και χαζεύει βιτρίνες, και στη μέση εγώ να προσπαθώ να σκαρφιστώ τι δώρα να πάρω στους δικούς μου. Κάθε χρόνο τέτοιο καιρό καλούμαι να λύσω την ίδια όλοένα και πιο δύσκολη εξίσωση.

Τι είναι δώρο;

Αυτή η ερώτηση παγίδα, εμπεριέχει μέσα της ολόκληρη την κοσμοθεωρία γιατί κάποιος επιλέγει να πάρει κάτι σε κάποιον και φυσικά αν υπάρχει κάποια αιτιολογία πίσω από την κίνηση αυτή. Αγοράζουμε σε κάποιον που του έχουμε υποχρέωση; Σε κάποιον που θέλουμε να μας κάνει μια εκδούλευση; Κάνουμε μια ανιδιοτελή κίνηση αγάπης; Για να μη σας κουράζω, όλα τα παραπάνω είναι βάσιμα επιχειρήματα όταν κάποιος κληθεί να επιλέξει ένα δώρο. Είναι όμως δώρο με την κυριολεκτική έννοια της λέξης;

Προσωπικά προσπαθώ πάντοτε –αυτό που ορίζω ως δώρο– να έχει ένα μικρό κομμάτι από τον εαυτό μου, ούτως ώστε ο αποδέκτης να γνωρίζει κάτι και για εμένα μέσω αυτού. Είναι σαν να παραχωρώ ένα τμήμα της προσωπικότητας μου. Για αυτό το λόγο επιλέγω να δωρίζω κατά βάση βιβλία.

Βιβλίο δώρο; Τι μπανάλ!!!

Ίσως αυτή να είναι η αντίδραση των περισσοτέρων, που φυσικά κατά το “καταναλωτικό” έθιμο των Χριστουγέννων, καλό δώρο μπορεί να θεωρηθεί ένα tablet, ένα smartphone, ένα παλτό, ένα playstation 4 (ή XBOX one) πλην ελαχίστων περιπτώσεων ένα βιβλίο. Η βιβλιοθήκη μου είναι κάτι σαν τη δισκοθήκη μου. Υπάρχουν CD(και βινύλια) που τα έχω λιώσει και κάποια άλλα που τα αγόρασα παρορμητικά και μαζεύουν σκόνη. Το ίδιο ισχύει και με τα βιβλία μου. Πάντοτε όμως πάντοτε τα δώρα που μου κάνανε στις προηγούμενες κατηγορίες, τα τίμησα και με το παραπάνω. Μάλλον γιατί αισθάνθηκα ότι αυτοί που μου τα δώρισαν είδαν κάτι σε αυτά που ταίριαζε σε εμένα και επιλέχθηκε με το δικό τους γούστο. Είναι μια διεργασία αμφίδρομη.

Το βιβλίο δεν είναι ποτέ κακό δώρο

Εντάξει υπερβάλλω λίγο, πράγματι ένα βιβλίο όσο λανθασμένα και να επιλέχθηκε, δε θα χάσει ποτέ την αξία του (τη λογοτεχνική προφανώς). Αντιθέτως μπορεί να δοθεί σε κάποιον που θα το εκτιμήσει. Στη γκαζωμένη καθημερινότητα μας, οι στιγμές χαλάρωσης και ηρεμίας που μπορεί να προσφέρει ένα βιβλίο δεν βρίσκονται εύκολα σε άλλο μέσο. Δεν είναι ανάγκη να διαβαστεί μονομιάς, αντιθέτως μπορεί να διαβαστεί αργά και με προσοχή. Δεν απαιτεί γρήγορα αντανακλαστικά, ούτε καθημερινές φορτίσεις παρά μόνο τον ελεύθερο χρόνο μας και καλή διάθεση.

Η βιβλιοθήκη μου είναι κάτι σαν τη δισκοθήκη μου. Υπάρχουν CD(και βινύλια) που τα έχω λιώσει και κάποια άλλα που τα αγόρασα παρορμητικά και μαζεύουν σκόνη. Το ίδιο ισχύει και με τα βιβλία μου.

Το ότι κάποιος ισχυρίζεται ότι δε διαβάζει βιβλία, δε σημαίνει ότι δε μπορεί να αποπειραθεί να διαβάσει ένα, πόσο μάλλον δε όταν αυτό είναι δώρο. Το απογευματινό 4ώρο λιώσιμο στο Facebook μπορεί να δώσει τη θέση του στην ανάγνωση του. Το ρούχλιασμα στα κουτσομπολίστικα  μπορεί να μετατραπεί σε μια ευχάριστη απόδραση στις σελίδες του. Το σίγουρο είναι ότι όταν τελειώνουμε ένα βιβλίο, το αίσθημα είναι μοναδικό.

Κάντε την έκπληξη

Φέτος τις γιορτές τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι καθημερινές δυσκολίες είναι κάτι παραπάνω από παρούσες ακόμη και τις μέρες αυτές. Η αναγκαιότητα για απόδραση (έστω και μικρή) από τα προβλήματα κρίνεται κάτι περισσότερο από αναγκαία. Για αυτό κάντε τη διαφορά και εκπλήξτε τους φίλους σας. Δωρίστε φέτος ένα βιβλίο και που ξέρετε μπορεί και να το διαβάσουν.

Καλές Γιορτές με υγεία!!!

Leave a Reply

